KÖPVILLKOR

Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@happymkitchen.se

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när vi bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas ut via mail senast 48 timmar efter att beställning mottagits av oss. Om något ändras i beställningen kommer vi att meddela dig så snart som möjligt. Om du inte hört ifrån oss inom 48 timmar så ber vi dig att kontakta oss på mail eller telefon 031 – 13 13 70. För att handla hos oss måste du vara 18 år och vi måste kunna fastställa din bostadsadress.

Pris

I priserna ingår moms med 6 % på böcker, 12 % på livsmedel och 25 % på övriga varor.

Betalningsalternativ/betalningsvillkor

Vi erbjuder för närvarande PayPal förskottsbetalning. Du kan dra pengar från ditt PayPal-konto eller betala med ditt bankkort via PayPal.

Du kan ansöka om faktura om du handlat från oss tidigare.  Ansök personligen eller via email info@happymkitchen.seAvgiften för att betala mot faktura är 0 kronor och betalningsvillkoret är 14 dagar.

Beställning och Upphämtning

Vi brinner för mat och dryck i sin renaste form – ekologisk, oprocessad och utan tillsatser. Istället är den fullproppad med vitaminer, klorofyll, mineraler, enzymer och antioxidanter i varenda klunk och tugga. Det gör att den har en garanterat kort hållbarhet och görs därför på beställning.

Beställ senast fredag klockan 13.00 för uthämtning hos Happy M Kitchen på måndag kl. 10.00. Våra hämtningsdagar är måndagar, onsdagar och fredagar. Vid beställning av juice-paket hämtar du alla dina juicer på måndagen.

Din beställning hämtar du hos oss på Happy M Kitchen, Vasagatan 24 i Göteborg. Frakt inom Göteborg kan ske mot betalning, meddela då om så önskas via mail info@happymkitchen.se för prisuppgift. För tillfället kan vi inte erbjuda leverans till övriga Sverige.

Vi reserverar oss för att samtliga varor kan bli slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager.

Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

Reklamationer

Defekta produkter eller felaktiga beställningar som orsakats av Happy M Kitchen återbetalas. Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post: info@happymkitchen.se

Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.

Skydd av personuppgifter

Vid bokning av event och beställning i vår webshop träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd. När du skickar din beställning godkänner du samtidigt att dina namn-, person- och orderuppgifter registreras i vår kunddatabas. Uppgifterna kan komma att användas för direktmarknadsföring, statistikändamål, samt för att analysera köpbeteende i syfte att ge dig den bästa upplevelsen på happymkitchen.se.

Alla personuppgifter som du lämnar till Happy M Kitchen hanteras med största respekt. M Kitchen Food & Education ab är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som lämnas på vår site happymkitchen.se och behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning.

Kontaktuppgifter

M Kitchen Food & Education ab
Vasagatan 24
411 24 Göteborg
tel. 031-13 13 70
info@happymkitchen.se
Organisationsnummer: 556986-2674
Vd och behörig företrädare: Marie Butler Andersson

Vi medverkar inte till att skicka s.k. SPAM. Som kund till oss kan du få e-post rörande er order, betalning eller annan kommunikation som du initierar. Du kan även få e-post, sms eller annan direktreklam med information, nyhetsbrev eller erbjudanden kring vår kundrelation. E-postutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer inte. Vid utskick av vårt nyhetsbrev kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i e-postmeddelandet. Detta kan ske utan att du som kund måste göra en inloggning. Nyhetsbrevet skickas via företaget Mailchimp, baserat i USA., helt separat från vår site där endast insamlandet av mailadresser för nyhetsbrevet sker.

Personuppgifterna skyddas mot externa intrång. Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva, samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet. Vi lagrar inga betalningsuppgifter hos oss. Dina personuppgifter lagras på säkra servrar i Sverige. Om du upptäcker ett fel i dina uppgifter, vill begära utdrag av registrerade uppgifter eller önskar bli borttagen helt, så kontaktar du oss lättast via mail så vi kan korrigera detta.

Force Majeur

I händelse av krig, naturkatastrof, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll och som inte kunnat förutses, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal, befrias vi från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Cookies

Under ditt besök på webbplatsen lagras en tillfällig cookie i din webbläsare. Du kan välja att inte acceptera denna lagring genom att inaktivera cookies för webbplatsen i din webbläsare, du kan då inte handla från oss men i övrigt använda webbplatsen som vanligt.

Ändring av villkor

Happy M Kitchen kan ändra villkoren i detta avtal när som helst genom att publicera en ändrad version på www.happymkitchen.se av följande anledningar:

  • För att följa utvecklingen av nya system, driftssätt eller tjänster
  • För att följa ett avtal, en lag, föreskrift eller order som är bindande för Happy M Kitchen.
  • För att överensstämma med eller förutse ändringar i lag eller beskattning, praxiskoder eller rekommendationer från annat tillsynsorgan.
  • För att säkerställa att vår verksamhet drivs på bästa sätt och förblir konkurrensduglig.
  • För att göra villkoren i detta avtal rättvisare eller tydligare för dig som kund.
  • För att korrigera ett misstag som kan upptäckas i sinom tid.

 

Senast uppdaterat 2018-05-23